
Mindfulness voor de klas: Van de automatische piloot naar bewust leren omgaan met aandacht
Deel dit artikel Middelbare scholen zetten steeds vaker mindfulness in om bij te dragen aan de ontwikkeling van hun leerlingen. Dit is niet zonder reden,
Anne Botter (22) is tweedejaars Master studente Tourism, Society & Environment aan de Wageningen University & Research. Wij stelden haar een aantal vragen over haar studie en toekomstplannen.
Ik heb hiervoor de HBO bachelor Tourism Management gevolgd waarbij ik merkte dat mijn interesse vooral lag bij de impact van het toerisme en de ethische aspecten. In plaats van de marketing en het managen van toerisme, waar de focus vooral op lag tijdens mijn bachelor. Deze master is een stuk breder door het stuk ‘’society and environment’’ en valt hierdoor heel goed binnen mijn interesses.
De opleiding bevalt erg goed. Ik ben momenteel met mijn scriptie bezig, en moet hierna alleen nog stage lopen. Ik heb in het eerste jaar erg leuke vakken kunnen volgen, en kunnen meewerken aan veel interessante projecten. Ik vind het erg fijn dat je de studie zelf kunt inrichten door je eigenvakken te kiezen. Hierdoor ligt er voor mij veel focus op duurzaamheid, conservatie en ontwikkeling.
Ik vond zelf het vak anthropology and development het leukst om te volgen. Dit vak is erg ingegaan op ‘Southern Africa’ een regio die ik erg interessant vind en waar ik nu ook voor mijn scriptie onderzoek doe. Onderwerpen tijdens de colleges waren bijvoorbeeld: toerisme en authenticiteit, kolonialisme en filantropie.
Ik vond zelf het vak ‘’qualitative and quantitative methods in social sciences’’ het minst leuk. Aangezien dit echt een onderzoeksvak is met veel statistiek.
Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen als ik klaar ben. Ik weet wel bijna zeker dat ik voor een non-profit organisatie wil werken in de richting van duurzame ontwikkeling van bijvoorbeeld toerisme in samenwerking met lokale communities en stakeholders.
Deze studie draagt zeker bij aan het doel. Ik merk ook dat ik er tijdens de studie echt achter kom wat ik interessant vind.
Ik zou het zeker aanraden. De opleiding is vrij klein en internationaal, waardoor je met vele verschillende culturen in aanraking komt en veel van elkaar kunt leren. Daarnaast is het fijne aan de opleiding dat je compleet je eigen richting kunt kiezen door middel van vier verschillende trajectories binnen de opleiding. Binnen deze trajectories kun je je eigen vakken kiezen. Hierdoor kun je jezelf echt ontwikkelen in je eigen interesses.
Ik vind de WUR een erg fijne universiteit, en ik zou het zeker aanraden om hier te gaan studeren.
Studie: Tourism, Society & Environment
Waar: Wageningen University and Research
Niveau: Universitair
Duur: 2 jaar (Master)
Toerisme is een steeds groter wordend en wereldwijd fenomeen. Als een van ‘s werelds grootste economische sectoren kunnen de maatschappelijke en ecologische uitdagingen niet worden genegeerd. Tijdens deze tweejarige master opleiding ‘Tourism, Society and Environment’ kijk je kritisch naar de groeiende betekenis en complexiteit van toerisme. Zo ben je in staat om de problemen achter het toerisme te identificeren, maar ook om bij te dragen aan effectieve en duurzame oplossingen in het toerisme.
Deel dit artikel Middelbare scholen zetten steeds vaker mindfulness in om bij te dragen aan de ontwikkeling van hun leerlingen. Dit is niet zonder reden,
Jaydey (21) is tweedejaars student Bestuurskunde (track: Beleid, bestuur en organisatie) aan de Universiteit Leiden. Wij stelden hem een aantal vragen over zijn studie en
© 2021 All rights reserved